Norrby IF
Falkenbergs FF vann över Derome-Åskloster med 5-0 i DM efter tre mål av Rasmus Fridolf och ett vardera av Gentrit Ibishi och Elliot Hintsa.

FFF gick ut hårt och skaffade sig en tidig 2-0-ledning. Först rakade Gentrit Ibishi in en hörna från Rasmus Fridolf och sen gjorde Fridolf själv 2-0. Han vände upp utanför straffområdet och sköt in bollen i bortre krysset. 2-0 var ställningen i paus. 3-0-målet signerades också Rasmus Fridolf. Han utnyttjade en djupledsboll från Elliot Hintsa på bästa sätt. Han rundade målvakten och rullade enkelt in bollen. Men 22-årige Fridolf var inte klar för dagen. Han fixade 4-0 med hjälp av Oskar Christiansson. Oskar spelade fram bollen till Rasmus, som i sin tur placerade in den med vänstern i bortre hörnet. Elliot Hintsa avslutade målkalaset med ett fint distansskott. FFF vann DM-matchen med 5-0.

– Jag tycker att det var stabilt. Vi hade någon dipp i slutet av första halvlek där vi gick ner i tempo och slarvade, men annars var det en väl genomförd match där vi visade att vi är det bättre laget. För min egen del var det kul att kunna hjälpa laget med tre mål och en assist, men jag tycker överlag att alla gjorde en gedigen insats, säger tremålsskytten Rasmus Fridolf ödmjukt.
När gjorde du tre mål senast?
– Senast var nog sista året i U19, där jag gjorde något hattrick. Jag är såklart nöjd med min insats, en bra dag för mig, säger han.

Så startade FFF:

Nadeem Omar – Demir Halili, Gabriel Johansson, Gentrit Ibishi, Umar Bala Muhammed – Carl Martinsson, Sewen Emilov – Rasmus Fridolf, Elliot Hintsa, Teddie Johansson – Oskar Christiansson.