Norrby IF
Varken Falkenbergs FF eller Örebro SK gick vidare i cupen. Därför passar det bra att lagen möts i en träningsmatch. Matchen spelas i Örebro imorgon eftermiddag. Och Hasse Eklund vill se fortsatta förbättringar i spelet.

– Jag vill att vi fortsätter vår utveckling och förbättrar oss i både offensiv och defensiv. Det låter som en klyscha, men det är viktigt att vi hela tiden jobbar som ett lag och att våra relationer blir bättre på planen. Jag vill att vår offensiv  blir ännu mer spetsig, med fler frågeställningar till motståndarens backlinje, säger Falkenbergs FF:s huvudtränare.
Idag var inte vädret det bästa, men i övrigt tycker Hasse Eklund att det sett bra ut på träningarna på sistone.
– Spelarna har jobbat ambitiöst hela tiden för att leverera en bra prestation på planen. Jag tycker att vi har haft bra fokus på våra övningar och bra tempo, säger han.

Förra säsongen besegrade FFF ÖSK, som ju är ett stabilt allsvenskt mittenlag, både hemma och borta i allsvenskan. Hasse hade inte haft något emot en tredje seger i följd.
– Jag vill alltid vinna matcher och det gör ingenting om vår prestation är bra och vi vinner matchen, säger han.
Lorik Ademi och Rasmus Fridolf är tillbaka i träning. Skadeläget är oförändrat. Kalle Björklund kommer dock att vila från morgondagens match.
– Lorik och Rasmus spelade 45 minuter mot Halmstads BK och det såg lovande ut med spel och inga bakslag efter matchen. Kalle Söderström har gjort sina undersökningar och fått grönt ljus att stegra sin träning. De är inte aktuella för spel till denna match men kanske till Österlen på måndag. Kalle Björklund kommer vila då han har matchats hårt sista tiden. Annars är skadessituationen som tidigare, säger Hasse Eklund.

Startelvan ser ut enligt följande:
16 Viktor Noring – 18 Linus Borgström, 4 Axel Norén, 8 Tobias Karlsson, 25 Tobias Englund – 34 Samuel Adrian, 12 Christoffer Carlsson, 28 Melker Nilsson – 9 Oliver Hintsa, 26 Adam Bergmark Wiberg, 11 Edi Sylisufaj.
Avbytare: 1 Nadeem Omar (mv), 2 Gabriel Johansson, 5 Mohammad Ahmadi, 6 Anton Wede, 14 Matthew Garbett, 20 Linus Dahl, 21 Mahmut Özen.

Matchen i Örebro startar klockan 14.00 och sänds på discovery+.