Laholms FK
Under lördagen väntar Örebro SK på hemmaplan. Det är en mycket viktig match för Falkenbergs FF, som vill närma sig lagen ovanför i tabellen.

FFF:s huvudtränare Hasse Eklund är nöjd med det han har sett under de två senaste veckornas träningar.
– Vi har använt uppehållet väl och tränat på ett nytt spelsätt. Jag vill inte avslöja för mycket. Men vi kommer att göra lite förändringar i hur vi jobbar offensivt, säger Hasse Eklund.

Örebro SK har presterat bra fotboll på sistone och kommer till Falkenberg med bra form. Närkingarna har vunnit tre av de fem senaste matcherna och är parkerade på en habil tiondeplats i allsvenskan.
– Örebro har fått in några nya spelare (Rasmus Karjalainen, Deniz Hümmet och Romain Gall) under transferfönstret och är ett lag med bra form. Men om vi presterar bra hemma på vårt gräs ska vi ha goda möjligheter att ta tre poäng, säger Hasse Eklund.

FFF besegrade morgondagens motståndare med 2-1 på bortaplan tidigare i år och vann även hemmapremiären mot ÖSK med 1-0 förra säsongen. Gulvitt har vunnit två av de senaste mötena lagen emellan.
– Sådan statistik är bra. Vi ska försöka bygga vidare på den, säger coach Eklund.

FFF har inga spelare avstängda. Jämfört med matchen mot BK Häcken innan uppehållit har John Björkengren sålts till italienska Lecce. Tim Erlandsson och Kwame Kizito är korsbandsskadade och Gustaf Nilsson är inte frisk från sin skada. I övrigt ser det bra ut på skadefronten.

FFF:s ledarteam har tagit ut följande 19 spelare i truppen:
1. Johan Brattberg (mv)
4. Calle Johansson
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Nsima Peter
10. Kalle Söderström
11. John Chibuike
12. Christoffer Carlsson
13. Marcus Mathisen
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring (mv)
17. Edi Sylisufaj
18. Jacob Ericsson
20. Sander van Looy
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Grégoire Amiot
33. Tibor Brink Joza (K)
34. Axel Norén

Matchen inleds klockan 15.00 under lördagen. Nedan hittar ni tv-intervjuer med Christoffer Carlsson, som avgjorde bortamötet, och Hasse Eklund.