Imorgon åker Falkenbergs FF till Närke för match med Örebro SK, laget som FFF besegrade med 1-0 i premiären. Efter krysset mot IFK Göteborg senast är FFF nu mycket sugna på en seger.

– Det ska bli spännande att möta Örebro nu när jag känner att vi är på gång i Falkenbergs FF och då längtar man alltid till nästa match. Det var länge sedan vi hade så många friska spelare i bra form och kvaliteten på träningarna har varit riktigt bra under träningsveckan, säger Hasse Eklund.
Huvudtränaren är nöjd med prestationen mot Blåvitt.
– Vi gjorde en bra match och även om den ”bara” gav oss en poäng kändes det som en mental trepoängare då vi rättvist kvitterade i slutet. Vi skapade återigen många chanser och vann avslutsstatistiken med 8-2 i skott på mål. Det är siffror och vinnarvilja att ta med sig in i matchen mot Örebro. Vid vinst hamnar vi på samma poäng som Örebro och det är en rejäl motivationshöjande faktor, säger Hasse Eklund.

De har kartlagt vad de måste se ut med i bottenkonkurrentens spel.
– Örebro har mött tufft motstånd på slutet och inte lyckats få den poängutdelning man har önskat sig. Vi vet om från segern i våras att det är ett svårt lag att möta och det gäller som alltid att hålla ett vaksamt öga på Nordin Gerzic som styr mycket av Örebros spel, säger coachen.

FFF, som bara har Marcus Mathisen och Hampus Svensson otillgängliga, åker till Örebro med en matchtrupp bestående av följande spelare:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Carl Johansson, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Mahmut Özen, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Matchen startar klockan 16.00 på Behrn Arena.
– Vi hoppas på lite uppbackning av våra supportrar. Vi ska tillsammans jaga tre poäng, säger Hasse Eklund.