Falkenbergs FF var inte nära poäng borta mot Örebro SK idag. ÖSK körde tyvärr över FFF och vann med klara 4-0.

Robin Östlind hade ett fint läge precis i början men fick inte in bollen. Sedan tog Örebro SK över. De gjorde 1-0 redan efter sju minuter. En helt friställd Filip Rogic sköt ostört in bollen bakom Hampus Nilsson. Robin Östlind hade sedan ett nytt bra läge att göra mål, men Oscar Jansson räddade. Efter 35 minuter utökade ÖSK ledningen. FFF styrde då in 2-0 i egen bur. Fyra minuter senare fick ÖSK frispark utanför straffområdet. Filip Rogic klev fram och nickade enkelt in Nordin Gerzics frispark fram till 3-0, vilket också var ställningen i paus. FFF var varken etta eller tvåa på bollarna i första halvlek.

Efter 59 minuter gjorde FFF sitt första byte i matchen. John Chibuike gick ut och Edi Sylisufaj kom in. Fem minuter senare gjorde Filip Rogic 4-0 på en retur efter att Hampus Nilsson först gjort en bra räddning. Nilsson lämnades återigen ensam. Nilsson gjorde för övrigt ytterligare en riktigt bra reflexräddning, men det hjälpte föga. I 65:e minuten kom Nsima Peter in istället för Kirill Pogrebnyak och fem minuter därefter ersatte Anton Wede Christoffer Carlsson.

FFF var aldrig nära i Närke. Örebro vann med 4-0. Nu gäller det att ladda om inför lördagens oerhört viktiga hemmamatch mot GIF Sundsvall.

Foto: Lollo Skagerfält