Imorgon kommer topplaget Malmö FF till Falcon Alkoholfri Arena. En publikfest väntar och FFF ser fram emot att mäta krafterna med klasslaget.

– Vi får ett intressant besök i Malmö FF, som inte har några direkta svagheter. Det blir ett test för oss, att se hur vi kan matcha dem på ett bra sätt, säger Hasse Eklund.
Huvudtränaren tror mycket på sitt lag.
– Vi ska försöka göra det bästa vi kan och spela vårt spel så långt det går. Vi vill få matchen dit vi vill. Malmö kommer kanske ha bollen mer än oss, men vi ska slita hårt i försvarsspelet. Vi ska täcka rätt positioner och försöka skärpa till defensiven. Vi måste vara ännu tätare och tajtare bakåt, säger han och fortsätter:
– Vid de få chanser vi får behöver vi vara effektiva. Vi ska inte tveka och tänka defensivt. Har vi läge att gå framåt måste vi göra det med mycket folk och ta vara på tillfället vi får.

Forwarden Edi Sylisufaj saknas ännu på grund av sina ryggproblem. Glädjande är att ryske anfallaren Kirill Pogrebnyak är tillbaka i truppen. Mahmut Özen, Dominic Chatto och Mergim Laci närmar sig spel, men är inte riktigt där ännu.
– Vi hade 22 spelare på planen på sista träningen inför matchen. Det var ett tag sen vi var så många, säger Hasse Eklund, som inte vill avslöja om det blir några ändringar i startelvan.

Över 4000 biljetter är redan sålda. Publikrekordet på arenan (4940 åskådare mot Varbergs BoIS 2017) är hotat.
– Jag hoppas att det blir en publikfest. Jag hoppas att de som håller på oss kommer hit och stöttar oss. Vi behöver all stöttning vi kan få! Ta gärna på er något gult och kom hit och heja på oss, säger coachen.

Truppen:
Johan Brattberg, Hampus Nilsson, Hampus Svensson, Carl Johansson, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Jacob Ericsson, John Chibuike, John Björkengren, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Avspark sker klockan 15.00. Kom gärna i tid då det väntas bli mycket folk!

Foto: Glenn T. Unger