Laholms FK
FFF var mycket nära poäng mot ”Giffarna” i Sundsvall, men föll på målsnöret och åkte ifrån matchen lottlösa.

FFF började matchen utmärkt och var det bättre laget under de första 20 minuterna. Nsima Peter fick – ypperligt framspelad av Anton Wede – ett gyllene läge framför mål men lyckades inte peta in bollen. Hemmalaget jobbade sig in i matchen och tog över spelet, men hade svårt att skapa klara målchanser. I 40:e minuten utnyttjade de ett individuellt misstag i FFF:s backlinje. FFF gav bort bollen efter en inspark, David Batanero prickade stolpen och Linus Hallenius kunde stöta in returen i öppet mål. ”Giffarna” ledde med 1-0 efter 45 avverkade minuter på NP3 Arena.

I andra halvlek försökte FFF få in ett kvitteringsmål, men misslyckades. Istället utökade GIF Sundsvall ledningen till 2-0. FFF tappade bollen och blev överspelat. Återigen var det giftige Linus Hallenius som sköt in bollen bakom Johan Brattberg i FFF-målet. FFF, som bytte in Kalle Söderström, Tobias Englund och John Chibuike under halvleken, skulle få till en forcering. I 86:e minuten tilldömdes FFF en straff för hands. John Chibuike stegade fram och sköt säkert in reduceringen. Tre minuter senare skulle FFF skapa en stor kvitteringschans. Carl Johansson nickade ner bollen till John Björkengren i straffområdet. Mittfältaren tog i för kung och fosterland men fick se bollen segla över mål. Kvitteringen uteblev och laget från Medelpad kontra in slutresultatet 3-1. Nyinbytte Peter Wilson blev matchens sista målskytt. FFF gjorde en helt okej insats men räckte inte riktigt till denna gång. Det är bara att ladda om inför söndagens hemmamatch mot Malmö FF!