Falkenbergs FF spelar imorgon eftermiddag sin sista match innan sommaruppehållet. Tidigare FFF-målvakten Hampus Nilssons Trelleborgs FF, som står på 16 poäng, väntar på bortaplan.

FFF har inför resan till södra Skåne tagit fyra poäng på de två senaste matcherna.
– Jag tycker definitivt att vi är på rätt väg! Vi har hittat en bättre stabilitet i försvarsspelet och vi sitter ihop bättre som lag. Vi har fortfarande bitar att arbeta på som vi hoppas att få med i vårt spel imorgon. Vi är medvetna om att vi kommer få fortsätta arbeta hårt för att få de resultat vi önskar. Vi jobbar hårt för att även få till ett bra anfallsspel, både i omställningsfas men också i etablerat spel, säger Tobias Tuvesson.
Han beskriver TFF som ett stabilt, fysiskt och erfaret lag som har en tydlig idé om hur de vill spela.
– De har förändrat lite i sitt spel de sista matcherna så vi får se vad man väljer för ingång i morgondagens match. De har en del individuellt duktiga och erfarna spelare som vi behöver ha koll på. Jag tycker att de både kan vara direkta i sitt spel och även arbeta metodiskt. Fasta situationer är också något som blir viktigt imorgon, säger FFF:s huvudtränare.

Han är tydlig med vad han förväntar sig av sina spelare under söndagen.
– Jag förväntar mig att vi går in i matchen med en ambition om att arbeta stenhårt! Det kan nog bli en jämn match där två lag vill sätta sin prägel på matchen. Vi ska vara metodiska i vårt spel både offensivt och defensivt. Sista matchen innan uppehåll, så jag hoppas att vi går ut och tömmer oss fullständigt för att få det resultatet vi önskar, säger ”Tuve”.
FFF har en tuff tabellposition och en vinst hade kunnat göra stor skillnad.
– En seger skulle såklart betyda jättemycket för oss. Vi har två matcher utan förlust och det är en trend som vi vill förlänga, gärna med en seger! Självklart skulle en seger ge oss ett skönt avslut och en chans att bygga vidare på detta efter uppehållet, säger han.

FFF har mittbacken Axel Norén varningsavstängd. Kalle Björklund, som missade matchen mot AFC på grund av förkylning, är åter redo för spel. Det är också Mahmut Özen, som dragits med ljumskproblem. Linus Dahl, Lorik Ademi, Kalle Söderström och Tim Erlandsson är ännu i rehabträning. Christoffer Carlsson är otillgänglig på grund av sjukdom.
– Läget i laget är okej. Vi har tagit ut 20 spelare då vi fortfarande har något frågetecken, säger Tobias Tuvesson.

Matchtruppen består av följande spelare:

1. Johan Brattberg
3. Kwame Kizito
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson (K)
9. Oliver Hintsa
11. Edi Sylisufaj
12. Melker Larsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Matthew Garbett
15. Rasmus Fridolf
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Kalle Björklund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Matchen på Vångavallen startar klockan 15.00 imorgon och visas via discovery+.