Klockan 13.00 imorgon väntar Torns IF, med seriens skyttekung Noah Christoffersson i laget, på bortaplan. FFF har chansen att boka sin plats i superettan-kvalet.

Christoffer Andersson var på gott humör efter dagens träningspass på arenan.
– Det kändes bra. Vi höll det kort och simpelt, vi ville bara få en go feeling. Det är tidig match imorgon och vi behöver samla energi. Det är inget konstigt att man skruvar ner lite på träningsdosen i slutet av säsongen, framförallt nu när det närmar sig match. Vi fick gjort det vi ville, säger han.

FFF besegrade som bekant Torns IF, som har Adam Olofsson avstängd imorgon, med 1-0 på hemmaplan i premiären. Nu drabbar lagen samman igen.
– Både Torn och Lund har utifrån en formtabell legat på övre halvan. De har blandat resultat. Torn är kompakt i någon typ av 4-4-2. De har vassa kontringsspelare och är bra på fasta situationer och i dueller. Vi kommer ihåg hur premiären såg ut, det var mycket kamp och de satte bollar bakifrån på sin forward. Nu har de spelat en mittback som forward. Det är inte orimligt att det blir en del andrabollsspel och sådant att hantera för vår backlinje och våra mittfältare, säger huvudtränaren.
Torns IF:s skyttekung Noah Christoffersson står noterad för 20 baljor.
– Vi har förberett oss på hur han agerar. Det är en djupledsspelare som gärna vill komma in och skjuta med sin högerfot. Vi har tittat lite på situationer och förberett spelarna. Men imorgon handlar mycket om vår egen prestation, att vi får snurr på bollen och varierar vårt spel utifrån ett snabbt passningsspel bakifrån. Vi kan vara raka och direkta när det behövs och har flera ingredienser i vårt anfallsspel. Vi ska utnyttja de saker som vi har varit bra på. Det är än viktigare nu att vi fokuserar på det vi ska göra och gör det med kvalité.

FFF blir klart för superettan-kval vid seger imorgon. ”Chrisse” tror att spelarna kommer att hålla nerverna i schack även denna gång.
– Det är bara en go känsla, det är ingen press. Vi vill ut och prestera och ta tre poäng. Jag tror att det passar denna grupp att vi har en bra möjlighet som vi vill ta vara på direkt. Vi ska se till att göra en väldigt bra prestation och en gedigen arbetsinsats. Vi ska sätta försvarsspelet och göra rätt saker. Vi ska inte rucka på våra principer någonstans. Sen måste man släppa loss offensivt. Förhoppningsvis gör vi det i den här matchen och känner att det är en go och skön match att spela, säger Christoffer Andersson.

Tim Erlandsson och Carl Martinsson är korsbandsskadade och Melker Larsson tvingas stå över även imorgon. Linus Borgström missade förra matchen på grund av en mindre höftskada men högerbacken tränade för fullt idag.
– Han fick slå lite inlägg och känna på touchen ordentligt, så det var skönt. Det kändes bra för honom. Han är med i truppen, säger ”Chrisse”.

Följande spelare ingår i truppen:
1. Axel Ekroth
2. Gabriel Johansson
4. Tim Stålheden
5. Adam Eriksson
7. Sewen Emilov
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Robin Hofsö
11. Wilhelm Ärlig
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
16. Nadeem Omar
17. Lucas Sibelius
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
24. Taylor Silverholt
28. Melker Nilsson
30. Godwin Aguda
88. Oskar Christiansson

Alla till Stångby! Ses där!