Träningen är i full gång men imorgon avbryts träningen för en träningsmatch mot allsvenska konkurrenten IFK Norrköping, som är i Falkenberg på läger.

Träningsmatchen spelas på Stafsinge IP och inleds klockan 13.00. Den spelas i det lite ovanliga matchformatet 3 x 40 minuter.
– Det är ett spännande avbrott i sommarträningen. Meningen är att alla i truppen ska få speltid – förutom Carl Johansson, som stukade foten på träningen. Hampus Svensson är skadad sen tidigare och John Björkengren har ledigt eftersom han var med U21-landslaget, säger Hasse Eklund.

Han är nyfiken på att se om FFF kan göra det de har tränat på.
– Vi har jobbat vidare med att få upp intensiteten i vårt spel och det ska bli kul att se om vi kan överföra bra träningar till matchspel. Det jag är mest nyfiken på är om vårt presspel fungerar och om det ger oss några bollvinster mot en skicklig motståndare samt hur bra vi försvarar vårt eget mål defensivt, säger huvudtränaren och fortsätter:
– Offensivt är jag spänd på om vi kan få i gång en bra rörelse utan boll. Vi får många olika passningsalternativ med ett högt bolltempo samt om vi är mer direkta i motståndarens straffområde än tidigare.

Truppen:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Ludvig Johansson, Dominic Chatto, Johan Lassagård, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Marcus Mathisen, Per Karlsson, Kirill Pogrebnyak, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, Mergim Laci, John Chibuike, Mahmut Özen, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K), Passi Prudence, Gabriel Johansson, Rasmus Fridolf, Mohammad Ahmadi.