FFF stärktes av 4-0-segern mot Oskarshamn förra helgen och mäter imorgon krafterna mot nya superettan-laget Utsiktens BK på Kristineslätt. Då är också viktiga trion Adam Eriksson, Linus Dahl och Wilhelm Ärlig tillbaka efter sjukdom.

– Det ser hyggligt ut. Vi har några på frånvarolistan men merparten är redo för match, vilket känns bra. Halva gänget spelade igår så vi fick beta av en ganska lugn träning i solen idag då vi ville spara lite energi till matchen, säger Christoffer Andersson.
Han har hyfsat bra koll på Utsiktens BK, där Johan Brattberg och Nsima Peter huserar.
– De har gjort bra resultat på försäsongen. Utsikten har avancerat från division 1 och laddar för superettan. De har säkert mycket självförtroende. Vi vill fortsätta på samma spår som mot Oskarshamn. Då fick vi mycket tid till vårt offensiva spel. Utsikten är mer ett pressande lag som frenetiskt utnyttjar spelare till att pressa högt. Det blir en annan typ av match. Vi känner oss förberedda och hoppas göra en bra insats, säger huvudtränaren.

Positivt är att Adam Eriksson, Linus Dahl och Wilhelm Ärlig är friska igen. Mindre bra är att tre andra spelare missar matchen. Carl Martinsson har vadbekymmer och Nadeem Omar fick en liten känning i DM-matchen mot Trönninge och vilas imorgon. Därför är målvakten Axel Ekroth – född 2003 – uttagen i truppen. Även Tobias Karlsson är otillgänglig.
– Han har dragits med kramp i lårets baksida och vilat sen i fredags. Han är inte redo imorgon. Vi hoppas att han ska kunna spela på lördag.
Matchtruppen består av 20 spelare.
– Vi har fått tillbaka några spelare och kommer rotera på några positioner. Ingen gjorde en dålig insats mot Oskarshamn men vi behöver ha alla redo för premiären. Vi har tagit med alla som är friska. Oavsett om man får speltid eller ej är det en bra möjlighet att vara med gänget och få belastning under värmningen, säger ”Chrisse”.
Senare under veckan kommer FFF gå över till gräs. Tanken är att det ska bli träning på Tånga på torsdag och på Falkenbergs IP på fredag.
– Genrepet mot Hittarp på lördag spelas på IP. Förhoppningsvis är arenan i fint skick till premiären, säger coachen.

Truppen:
Oliver Hintsa
Elliot Hintsa
Rasmus Fridolf

Matchen startar klockan 17.00 under tisdagen. På lördag väntar sedan genrep mot Hittarps IK på Falkenbergs IP.