Imorgon kväll jagar FFF andra raka segern. Vänersborgs IF, som har inlett serien med två segrar och fyra nederlag, borta står på menyn.

– Det blir en tuff fajt. Vi möter ett Vänersborg som spelar ett spel som vi känner till väl efter två möten förra året och vi har självklart följt laget. Det är ingen skillnad när det gäller det. Det handlar mycket om attityd och att älska att spela den typen av fotboll som de gör. Oavsett om man vill eller ej hamnar man i det läget att det blir många dueller, andrabollsspel, inläggsspel och bollar in i straffområdet. Man måste verkligen steppa upp i attityden och se till att älska den fotboll som de bedriver. Sedan ska vi självklart göra vårt också och har en plan för det. Vi ser fram emot att kunna känna på de lösningar som vi kan hitta mot dem.
Det är inte den bästa planen?
– Nej, som många andra konstgräsplaner i den här serien. Det är bara att gilla läget. Vi vet förutsättningarna. Det är bara ut och vässa klorna.

Han tycker att det var skönt att FFF studsade tillbaka direkt i Ängelholm.
– Det var en väldigt stabil match, vi höll nollan och de skapade i stort sett ingen målchans. Efter Ljungskilematchen var det viktigt att vända den trenden. Många steppade upp. Vi var tydligt det bättre laget och det var en klart rättvis vinst. Det var väldigt skönt. Men den matchen är spelad. Nu måste vi jobba på, ta en match i taget och verkligen fokusera på att leverera en riktigt bra insats imorgon. Det är en tuff serie och varje match man kan ta tre poäng i är viktig i slutändan, säger ”Chrisse”.

Alla spelare är uttagningsbara utom Tim Erlandsson och Edvin Christiansson (magproblem). Linus Borgström har varit magsjuk, men tränar nu för fullt igen. Tobias Helldén och Leonardo Farah Shahin har varit borta men har tränat två pass nu och är uttagna i truppen.
– Jag har tagit ut en elva utifrån form och historik denna vecka. Det är en elva som vi tror på fullt ut, säger Christoffer Andersson.

Följande spelare är uttagna i matchtruppen:
2 Gabriel Johansson
4 Tim Stålheden
5 Adam Eriksson
7 Sewen Emilov
8 Tobias Helldén
9 Oliver Hintsa
10 Leonardo Farah Shahin
11 Wilhelm Ärlig
12 Christoffer Carlsson
14 Remo Gotfredsen Grgic
16 Anton Andersson
17 Lucas Sibelius
18 Linus Borgström
28 Melker Nilsson
30 Godwin Aguda
31 Gustav Lillienberg
33 Melker Larsson
88 Oskar Christiansson
99 Elliot Hintsa

Matchen inleds klockan 19.00 på Vänersvallen. Here we go!