Norrby IF
Imorgon gästar FFF division 2-laget Vårgårda IK i Svenska cupen. En plats i vårens gruppspel ligger i potten.

FFF har slickat såren efter förlusten mot Malmö och repat nytt mod inför matcherna mot Vårgårda och Hammarby. Det blir tidig avspark (klockan 17.45) i cykelmetropolen (bröderna Fåglum kommer från Vårgårda) på grund av att belysningen på Tånga Hed IP inte är tillräckligt bra för att klara av att genomföra en match som inleds senare.

FFF är fast angelägna om att nå gruppspelet i Svenska cupen.
– Vår ambition är helt klart att gå vidare i cupen, så målsättningen är att sätta det lag som är bäst för dagen i spel. Det betyder att det kommer att bli några byten jämfört med startlaget mot Malmö, säger huvudtränare Hasse Eklund.
Han har matchplanen klar.
– För oss är det viktigt att komma in på vinnarspåret igen och få ett positivt resultat med oss in i seriespelet. Vi kommer som vanligt att jobba efter våra principer i försvarsspel och anfallsspel – med lite små taktiska förändringar som alltid ingår i en matchförberedande fas, säger coachen.

Mahmut Özen, Kirill Pogrebnyak, John Björkengren och John Chibuike vilas. Hasse Eklund förklarar varför:
– Vi har en del spelare som är halvskadade och vi vill inte förvärra någon skada, säger han.
Glädjande är att Nsima Peter och Dominic Chatto är tillbaka i truppen igen efter sjukdom respektive höftproblem.

Tränarteamet har tagit ut följande 18 spelare i truppen:
Hampus Nilsson, Johan Brattberg, Ludvig Johansson, Melker Nilsson, Carl Johansson, Dominic Chatto, Tobias Karlsson, Nsima Peter, Kalle Söderström, Robin Östlind, Christoffer Carlsson, Per Karlsson, Edi Sylisufaj, Jacob Ericsson, Mergim Laci, Anton Wede, Tobias Englund, Tibor Brink Joza (K).

Foto: Lollo Skagerfält