Imorgon kväll väntar serieledaren IFK Värnamo på bortaplan i ännu en mycket viktig match för Falkenbergs FF, som är i stort poängbehov.

FFF har dragit lärdomar av förlusten mot HIF senast.
– I matchen mot HIF tycker jag att vi gjorde en ganska bra första halvlek. Även inledningen på andra halvlek var bra. Jag tycker att vi störde dem i deras uppspelsfas vilket vi hade pratat om inför. Vi behöver bli mer kliniska i fasen när vi vinner boll, både i omställningsspel men också när vi behöver etablera spel, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Vi behöver också vara mer noggranna på sista tredjedelen offensivt för att skapa ännu mer målchanser och göra mer mål på de chanser vi skapar. Vi har pratat mycket om hur vi vill se ut och hur vi ska uppfattas och vi vill vara ett lag som jobbar hårt och är jobbiga att möta, så nu är det upp till oss att visa det imorgon!

IFK Värnamo leder som bekant serien som nykomling.
– Det blir en härlig utmaning att möta serieledarna imorgon och jag hoppas att alla är supermotiverade för uppgiften! Om vi får alla bitarna på plats så vet vi att vi kan vi slå alla lag i denna serie, säger Tobias Tuvesson.
Axel Norén är avstängd på grund av varningen i förra matchen. Däremot är båda mittbackarna Ludvig Öhman, som fick strykas sent mot HIF på grund av skadeproblem, och Tobias Karlsson, som varit sjuk, tillbaka och spelklara.
– Läget i laget är bra och det är bara Axel Norén och Mahmut Özen som inte är tillgängliga. Özen kör fortfarande rehab, säger huvudtränaren.

Följande 19 spelare är uttagna i matchtruppen:
2. Godwin Aguda
3. Kwame Kizito
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Nsima Peter
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg

Matchen inleds klockan 19.00 på Finnvedsvallen imorgon. Det finns ännu platser i YWP:s gratisbuss, så tveka inte att stötta laget på plats!