Norrby IF
Efter en formidabel säsong står Falkenbergs FF:s damlag som seriesegrare av division 3. Under lördagen säkrade damerna sitt andra raka avancemang efter bortaseger mot Hyltebruk!

FFF gick ut hårt på Örnvallen och hade en komfortabel ledning över Hyltebruk i paus. Stina Wisén gjorde två baljor under första halvtimmen och fem minuter innan halvtidsvilan kunde Clara Jildenhem också forcera in ett 3-0-mål. I andra halvlek fortsatte laget att ha full kontroll och slutresultatet skrevs till 5-1. Klara Helgesson gjorde FFF:s fjärde mål. Det sista var en hörndelikatess signerad Linn Albrektsson.

FFF har vunnit 15 av 16 seriematcher, där förlusten hemma mot Varbergs BoIS inför storpublik är enda plumpen i protokollet. Tjejerna har gjort en lysande säsong och är mycket värdiga avancemanget till division 2. Eller vad sägs om målskillnaden som slutade på 94-12? Nu väntar ett välförtjänt firande under kvällen.

– Vi är två galet stolta tränare en dag som denna. Tjejerna gör en grym säsong. Vi har gått runt på totalt 25 spelare i division 3. Vi är 31 spelare i truppen. Samtliga av dessa tjejer har tagit oss till division 2. De ska vara riktigt stolta över sig själva. Vi vill passa på att tacka klacken, sponsorer, styrelse, publik och våra fotografer som var på plats och firade med oss idag. Inte minst: ett stort tack till vår förening, FFF, säger tränarduon Fredrik Wisén och Stefan Karlsson.