Imorgon eftermiddag tar Falkenbergs FF emot Vasalunds IF på hemmaplan. Ett revanschsuget FFF är fast angeläget om att ta tre poäng och förbättra tabellpositionen.

FFF tappade 1-0 till 1-2 mot Landskrona BoIS i tisdags och är ute efter en snabb revansch. Efter bara två segrar på de inledande sex matcherna är FFF helt inställda på att spela hem tre poäng mot Vasalunds IF, som också haft en tuff inledning på serien och står på fyra poäng. Det är första gången på tolv år lagen möts i seriesammanhang. 2009 vann FFF med 5-0 i en minnesrik hemmamatch efter ett hattrick av Stefan Rodevåg och i bortamötet segrade FFF med 1-0 efter ett frisparksmål av Tobias Nilsson.
– Det är två lag som är i behov av tre poäng och ligger i fel ände av tabellen. Jag tror att det kommer att bli mycket kamp. Jag tror att den där desperationen för att få trean kommer att visa sig en del. Nyckeln är att våga imorgon. Vi måste kriga, kämpa och våga offensivt för att kunna vinna, säger huvudtränaren Hasse Eklund.

Vad gäller skadeläget så har FFF drabbats av några bakslag. Tobias Karlsson är ännu inte fullt återställd efter sina ryggproblem och Tobias Englund och Melker Nilsson dras med förkylningar. Kalle Söderström och Linus Dahl saknas på grund av lårskador. Den senare har en konstaterad bristning och beräknas bli borta i sex veckor. Med Kalle ser det bättre ut, men han är inte tillgänglig imorgon. Det är inte heller skadade Lorik Ademi. Tim Erlandsson är fortsatt knäskadad. Samuel Adrian drog på sig sin tredje ostskiva senast och är därmed avstängd. Carl Martinsson och Rasmus Fridolf är med i matchtruppen för första gången i år.
– Vi har fått en del återbud och nya spelare kommer in i truppen. De som får chansen kommer att vilja ta den. Nu när vi har spelare borta kan det bli andra som kliver fram och tar större ansvar, säger Hasse Eklund.

Matchtruppen består av följande manskap:
1. Johan Brattberg (mv)
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
9. Oliver Hintsa
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Matthew Garbett
15. Rasmus Fridolf
18. Linus Borgström
19. Carl Martinsson
21. Mahmut Özen
26. Kalle Björklund
31. Viktor Noring (mv)
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Söndagens match inleds klockan 15.00 och sänds via discovery+. Nedan hittar ni tv-intervjuer med Linus Borgström och Hasse Eklund.