Efter cupsegern mot IK Oddevold i onsdags och vinsten mot Trelleborgs FF i söndags är Falkenbergs FF nu redo för en ny uppgift: bottenkonkurrenten Västerås SK på bortaplan.

Tobias Tuvesson är laddad inför mötet i ”Gurkstaden”.
– Jag ser verkligen fram emot matchen då jag tycker att vi har byggt upp ett bra självförtroende efter två segrar. Mina förhoppningar är att vi fortsätter som senast med att spela matchen för att vinna den! Vi ska vara fortsatt noggranna i allt vi gör och jobba jäkligt hårt, säger huvudtränaren.
FFF besegrade VSK på hemmaplan med 2-1 efter ett läckert avgörande mål av Adam Bergmark Wiberg. Nu ställs lagen öga mot öga igen.
– Vi möter ett lag som för tillfället sliter lite grann med resultat precis som vi har gjort. Jag tror att det kommer avgöras på vem som vill vinna matchen mest imorgon och kanske inte så mycket på taktiska detaljer. Jag hoppas att vi kan visa direkt ifrån start att vi är där för att vinna matchen! säger ”Tuve”.

Han betonar viktorian mot Trelleborgs FF:s betydelse:
– Segern senast betydde jättemycket för gruppen och har självklart höjt vårt självförtroende. Vi vet dock att det var den första matchen av de 14 cupmatcher vi ska spela i höst. Nu är det ny match och nya förutsättningar men om vi tar med oss energin ifrån Trelleborgsmatchen tror jag att vi har goda möjligheter att få det resultatet vi önskar, säger Tobias Tuvesson.
VSK spelar på konstgräs på Iver Arena. Hur det kommer påverka laguttagningen?
– Självklart har underlag en viss betydelse, men jag kommer spela med de elva spelarna jag tror kan vinna matchen för oss! säger coachen.

Matchtruppen består av följande 19 spelare:
1. Nadeem Omar
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
10. Kalle Söderström
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
39. Nsima Peter
45. Adam Bergmark Wiberg

Lördagens match i Västerås startar klockan 15.00. Let’s go!