Falkenbergs FF tar imorgon eftermiddag emot Västerås SK inför 500 gulvita supportrar på hemmaplan. FFF är revanschsugna och mycket taggade på att spela hem tre viktiga poäng.

FFF har analyserat förlustmatchen mot Akropolis och ägnat veckan åt att justera vissa saker i spelet och repa mod inför morgondagens kamp mot Västerås SK.
– Det blir en tuff match. VSK är ett bra och välorganiserat lag. Vi har tittat mycket på vårt försvarsspel under veckan. Vi tycker inte att det var tillräckligt bra mot Akropolis. Vi höll inte ihop det som vi ville. Vi har kollat på hur vi ska korrigera för att bli mer solida bakåt och få lite mindre avstånd i vårt försvarsspel, säger huvudtränare Tobias Tuvesson.

Han vill se sina spelare ge allt och vilja mycket på planen.
– Vi ska gå ut och våga, ha stort mod och spela med mycket energi. Vi vill hitta en bra organisation och bra balans mellan offensiv och defensiv, säger ”Tuve”.
Både ledarstaben och spelarna välkomnar de 500 åskådarna med öppna armar. Imorgon blir det fotboll på riktigt igen.
– Det betyder ofantligt mycket. Vi har saknat publiken något oerhört. Grabbarna ser fram emot det och jag hoppas att vi kan ta in publikens energi i vårt spel, säger Tobias Tuvesson.

Kalle Söderström har kört vid sidan om på sistone och närmar sig spel, men är inte redo imorgon. Närmar sig gör också Tim Erlandsson, Linus Borgström och Lorik Ademi, men trion liksom likaså skadade Linus Dahl saknas i söndagens matchtrupp. Lagkapten Tobias Karlsson är avstängd. Glädjande är att anfallaren Adam Bergmark Wiberg är tillbaka efter avstängning.

Matchtruppen består av följande spelare:

1. Johan Brattberg
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
9. Oliver Hintsa
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Matthew Garbett
17. Samuel Adrian
21. Mahmut Özen
25. Tobias Englund
26. Kalle Björklund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
45. Adam Bergmark Wiberg
99. Elliot Hintsa

Matchen hemma på Falcon Alkoholfri Arena startar klockan 15.00 och för de som inte fått biljett sänds matchen via discovery+. Nedan hittar ni tv-intervjuer med Axel Norén och Tobias Tuvesson.