Norrby IF
Under fredagskvällen spelade Falkenbergs FF:s damlag seriepremiär hemma mot Snöstorp Nyhem i division 3. Och det slutade med succé. FFF vann med 4-0 efter att ha lett med 2-0 i paus.

Seriepremiären är avklarad och FFF:s damlag stod för en finfin insats hemma mot Snöstorp Nyhem. Klara Helgesson gav FFF ledningen med 1-0 en dryg halvtimme in i matchen och innan halvleken var över hade Stina Wisén dubblerat hemmalagets ledning till 2-0. I andra halvlek gjorde skyttedrottningen också 3-0 och 4-0. FFF vann slutligen premiären med komfortabla 4-0 och fick därmed en smakstart på säsongen. Och nya målvakten Milla Svensson höll nollan i sin seriedebut i FFF-tröjan.
– Tjejerna gjorde en riktigt bra match. Försvarsspelet var superstabilt. Nora Juraskovic och Isa Sundén får ett extra plus i kanten. Framåt var Stina Wisén riktigt vass hela matchen, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.