Torslanda IK
23-årige anfallaren Isaac Shears, som gjorde åtta mål och två assist för Vänersborgs IF i division 1 södra förra säsongen, har kritat på för två år i Falkenbergs FF.
– Känslan över att skriva på är bara positiv och jag känner att det är rätt steg för mig att ta, säger Isaac Shears.

Isaac Shears visade framfötterna under sitt besök i FFF förra veckan och nu är parterna överens om ett tvåårsavtal.
– Jag har fått ett jättebra första intryck av klubben med fin organisation. Alla välkomnade mig på ett bra sätt så jag fick en bra känsla redan under första träffen med David Svensson, säger strikern.
Han beskriver sig själv som spelare:
– Jag skulle väl säga att jag är hyfsat snabb, stark och har ett bra avslut. Jag är bra i djupled och jobbar mycket för laget. I Vänersborg sprang jag cirka 13 kilometer per match. Jag vill vinna varje match och har en tävlingsvilja och positivitet som jag kommer försöka sprida i laget.

Isaac Shears är tydlig med sin målsättning för säsongen.
– Mina förhoppningar är att gå hela vägen och vinna serien. Det är ju alltid målet och för min egen del hoppas jag att kunna bidra med mål som hjälper laget nå målen vi sätter tillsammans.
Han minns två tuffa bataljer med FFF ifjol.
– Det var ett skickligt lag att möta med duktiga spelare. Jag känner egentligen ingen spelare så bra sedan innan men det verkar vara ett skönt gäng och jag kan knappt vänta med att dra igång.
Hur känner du kring att flytta till Falkenberg?
– Det känns väldigt bra. Jag har hört att det är en väldigt trevlig sommarstad så det återstår att se. Annars vet jag inte så mycket faktiskt.

FFF:s sportchef David Svensson om nyförvärvet:
– Vi är väldigt glada att kunna hälsa Isaac välkommen till Falkenbergs FF. Han gjorde ett bra väldigt bra fjolår i Vänersborg och innan dess en målrik säsong för IK Zenith, och vi fick ett gott intryck av honom när han besökte oss två dagar förra veckan. Isaac har ett bra driv i steget, han jobbar hårt för laget och har näsa för mål så det är en mångsidig anfallare vi har lyckats knyta till oss, och det känns jättebra, säger David Svensson.

Varmt välkommen, Isaac!