John Björkengren gjorde debut i U21-landslaget mot Ryssland under försäsongen. Nu är han på nytt uttagen i förbundskapten Roland Nilssons landslagstrupp.

FFF:s duktige mittfältare får en lite kortare semester än övriga laget. Han är nämligen en av 20 spelare som Roland Nilsson har tagit ut till U21-landslagets matcher mot Norge i Helsingborg den 7 juni och Finland i finska staden Villmanstrand den 11 juni.
– Det känns roligt! Det är ett litet bevis på att man har gjort det bra under våren, säger John Björkengren.

Vad har du för förhoppningar om speltid?
– Jag vet inte riktigt hur de tänker, men jag hoppas att jag får spela minst en match och visa upp mig, säger 20-åringen.

Detta är de två sista U21-landskamperna innan kvalet till U21-EM 2021 inleds i september.