Norrby IF
Ifjol kom Kwame Kizito tillbaka från sin korsbandsskada och visade vilken skarp målskytt han kan vara. Andra anbud fanns, men han väljer att vara Falkenbergs FF trogen. Nu har han skrivit på för ett plus ett år ytterligare i den gulvita tröjan.
– Det känns verkligen bra, säger Kwame Kizito.

Kwame Kizito var hösten 2019 ordinarie i allsvenska BK Häcken och gjorde då tre mål på 13 matcher. Inför säsongen 2020 flyttade han till Falkenberg. Förhoppningen var att han skulle bli den skyttekung laget behövde. Men redan i allsvenska premiären mot just BK Häcken slet han av korsbandet. Det blev därmed bara 69 minuter för anfallaren i allsvenskan 2020. Han kämpade sig tillbaka från den svåra skadan och lyckades trots ett ganska stökigt 2021 bidra med sju mål i superettan. Ingen spelare i FFF mäktade med fler. Rent statistiskt gjorde han ett mål var 125:e minut.

Kwame Kizito har under torsdagen kritat på för ett plus ett år.
– Jag är lycklig över att vara tillbaka hos Falkenbergs FF, det känns verkligen bra att ha skrivit på, säger strikern.
FFF:s sportchef David Svensson är lika glad.
– Vi är mycket nöjda med att ha skrivit ett nytt avtal med Kwame och vi ser fram emot att fortsatt se honom i den gula tröjan! Med sina sju mål visade han under förra året att han är en målfarlig forward och Kwame kommer bli en stor tillgång för oss. Nu i vinter har han tränat på egen hand och han har såklart en bit kvar till matchspel, men vi kommer att lägga upp en bra plan för Kwame framöver. Vi vet att han är enormt sugen på att komma ut på planen igen tillsammans med sina lagkamrater och för oss gäller bara att vi är kloka och tar det i rätt takt, säger David Svensson.

I år vill ghananen producera fler mål.
– Jag kan inte säga hur många men jag kommer att göra mitt bästa för att göra så många mål som möjligt, med hjälp av mina lagkamrater. Jag kommer att göra mitt bästa och kämpa för laget, säger Kwame Kizito.
Han vill hjälpa Falkenbergs FF till en hög placering i division 1 södra.
– Vi kommer att göra vårt yttersta för att komma tillbaka till superettan och jag vet att vi kommer lyckas, säger han målinriktat.