Mångsidiga Ena Mujdzic representerade ifjol Växjö DFF i damallsvenskan. Nu är hon klar för Falkenbergs FF i division 2.
– FFF lockar med otroliga förutsättningar som bra anläggning, spelare, tränare och organisation, säger 24-åringen.
Hon är glad över att allt nu är klart.
– Jag är otroligt nyfiken på att se vad denna grupp har för individer som kommer att vara med och bidra till att nå våra mål. Jag ser fram emot att kunna komma in med erfarenhet och rutin men också en stor mängd av vilja, säger Ena Mujdzic.
Hon ser fram emot att spela för FFF i division 2.
– Lottningen gav oss en otroligt rolig serie med många lokala lag. Detta kommer resultera i en vilja att vinna varje match. Med det kan man komma ganska långt i tabellen.
Det blev fyra allsvenska matcher för Växjö DFF under 2021, som präglades av skada och sjukdom.
– Jag är tacksam för att ha fått spela och träna med flera av de bästa i Sverige. Efter en tuff säsong med en långtidsskada ser jag fram emot att få ta med det jag lärt mig till staden som ligger närmast hjärtat. Och vad passar bättre då än att få tillhöra laget som representerar staden, säger Ena Mujdzic.
Sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén är jublande glad över den meriterade värvningen.
– Ena är en grymt komplett, rutinerad och väldigt intelligent fotbollspelare som kan spela på alla positioner. Hon kommer också vara en dirigent på planen med sitt ledarskap och fotbollskunnande. Ena har också ett långt förflutit i Böljan där hon spelade på elitnivå. Så det här känns väldigt roligt. Varmt välkommen Ena säger vi i Falkenbergs FF, säger Fredrik Wisén.