Falkenbergs FF:s herrlag gick till DM-final i tisdags. Drömmen om en DM-final även för damerna levde länge men det blev till slut en 0-2-förlust hemma mot Laholms FK i DM-semifinalen på Falcon Alkoholfri Arena.

Division 1-laget Laholms FK tog ledningen efter 23 minuter genom Meja Staffansson. Resultatet stod sig fram tills det var en kvart kvar av ordinarie tid. Då skickade Moa Larsson in gästernas andra mål. Innan dess hade Milla Svensson stått för en rad räddningar och gjort sitt yttersta för att hålla FFF kvar i matchen. Laholms FK vann DM-semifinalen med 2-0.
– Tjejerna gjorde en riktigt bra match trots förlust.  Vi hade bestämt oss för att vara tuffa i närkampsspelet. Det var vi. Vi hade också bestämt oss för att jobba hårt i 90 minuter hela vägen in i kaklet. Det gjorde vi. Sedan var Laholm det bättre laget men vi hade de två bästa spelarna på planen i Milla och Molly. Så den matchen vann vi. Båda var superbra idag. Trots förlust så hade vi roligt där ute, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.

Startelvan:
1. Milla Svensson