Falkenbergs FF gjorde vad som krävdes och slog tillbaka Laholms FK med 2-0 på bortaplan. FFF är därmed klart för final i DM.

FFF ställde upp med Nadeem Omar i mål och en backlinje bestående av Melker Larsson, Gabriel Johansson, Tim Stålheden och Umar Bala Muhammed. Lucas Sibelius och Linus Dahl agerade balansspelare på mittfältet och framför dem spelade Sewen Emilov, Robin Hofsö och Elliot Hintsa. Och längst fram var Kwame Kizito spjutspets. Och det var FFF som var det bättre laget mot Laholms FK. I 26:e minuten spräckte FFF nollan då Sewen Emilov pangade in 1-0. Chanser saknades inte men det dröjde till den 87:e minuten innan nästa mål föll. FFF:s inhoppare Oliver Hintsa prickade då in 2-0, som också blev slutresultatet. Det var kanske ingen champagnefotboll i 90 minuter, men FFF tog sig stabilt vidare till DM-final på Glänninge Park.

– Jag tycker sammanlagt att vi gjorde en helt okej match. Vi slarvade lite, men vi är i final, säger målskytten Sewen Emilov.
Han är nöjd med sitt ledningsmål.
– Jag fick bollen utanför straffområdet. Det var bara att skjuta och det blev fint mål, säger 18-åringen.

Foto: Lollo Skagerfält