Falkenbergs FF:s herrar och damer spelar DM-semifinal denna vecka. Och båda möter Laholms FK.

Först ut är herrarna, som möter Laholms FK på bortaplan klockan 18.30 imorgon.
– Det är främst de som inte har spelat så mycket som kommer att få spela. Vi ska sy ihop en startelva och leverera där, säger huvudtränaren Christoffer Andersson.
Självklart vill FFF besegra division 3-laget och ta sig till final.
– DM är inte superviktigt för oss men nu är vi med i DM och vi är i semifinal. Vi har en så pass stark trupp att vi givetvis ska kunna vara med och slåss om segern i DM. Vi går 100 procent för seger mot Laholm, säger ”Chrisse”.

Damerna möter Laholms FK hemma på arenan klockan 19.00 på torsdag.
– Vi möter Laholm som spelar i division 1. Det är ett lag som har många duktiga spelare där vi måste vara med från första minuten och ligga rätt i våra positioner samt ställa om snabbt när det blir tillfälle. Vi har inför denna match en hel del spelare som reser och jobbar. Men å andra sidan så ger det utrymme för andra att visa vad de går för på torsdag vilket ska bli intressant, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.
Han drömmer såklart om en finalplats.
– Det hade varit fantastiskt kul och en riktigt stark prestation, säger han.