Laholms FK
Falkenbergs FF:s lovande målvakt Nadeem Omar har blivit uttagen i Iraks U23-landslag. Uttagningen gäller flera samlingar.
Mellan den 21 augusti och 1 september ska han delta på ett läger i Turkiet som också innehåller vänskapsmatcher. Sedan väntar nya träningsmatcher i Förenade Arabemiraten mellan 2 och 10 september. Mellan 4 och 12 oktober ska han spela en U23-turnering i Saudiarabien och mellan 23 och 31 oktober medverkar han i kvalmatcher till Asiatiska mästerskapen för U23-landslag i Bahrain.
– Det känns väldigt kul och spännande. Mitt mål är att göra det jag är bra på och kunna ge den nye tränaren ett bra intryck, säger Nadeem Omar.
Han hoppas få gott om speltid, särskilt i kvalmatcherna.
– Jag tror att jag har väldigt bra chanser att få spela, men jag kommer inte att ta något för givet. Först blir det ett läger, så jag kommer att göra mitt bästa där och se vart det leder, säger 19-åringen.
FFF önskar Nadeem lycka till!

Foto: Lollo Skagerfält