Han lämnade klubben efter fjolårets säsong men är nu tillbaka igen. Anfallaren Nsima Peter har skrivit på ett kontrakt med FFF som sträcker sig över nästa år.

På transferfönstrets sista dag väljer Falkenbergs FF att förstärka truppen med ytterligare ett nyförvärv. Och det är ett välbekant namn som kommer tillbaka till klubben som han lämnade efter säsongen 2020. Nsima Peter, som gjorde det historiska målet mot AFC Eskilstuna 2019, har tränat med laget under en tid och i eftermiddags skrev han på ett kontrakt som sträcker sig fram till den 31 december 2022.

– Jag har alltid trivts här och jag är glad över att vara tillbaka. Jag ska göra mitt bästa för laget och jag ser fram emot att få arbeta hårt och göra mål. Jag vill vara med och bidra till att klubben håller sig kvar, säger Nsima.

– I och med att Edi Sylisufaj lämnade för Sirius kände vi att vi behövde förstärka anfallsbesättningen. Med Nsima Peter får vi in ytterligare en anfallare och det innebär att vi spetsar till konkurrensen, vilket är positivt. Vi känner ju Nsima väl och vi vet vad det är för spelare vi får, såväl på som utanför planen, och det känns väldigt bra, säger sportchef Håkan Nilsson.

Falkenbergs FF hälsar Nsima Peter välkommen tillbaka till Laget vid Havet!

Foto: David Svensson