Norrby IF
Från och med årets allsvenska premiärmatch mot Örebro SK den 31 mars kommer det att vara kontantfritt på Falcon Alkoholfri Arena.

Flera andra fotbollsklubbar har redan tagit steget till kontantfria arenor och nu väljer också vi i Falkenbergs FF att göra det.
– Vi vet att många föreningar redan har blivit kontantfria och vi tror att det är ett viktigt led i utvecklingen. Vi gör det även för ett säkrare och tryggare arrangemang för både åskådare och personal, säger FFF:s klubbchef Patrik Lundgren.

Vi väljer att göra denna förändring av följande anledningar:
1. Användningen av kontanter minskar allt mer. Utvecklingen går mot ett kontantfritt samhälle och vi väljer att följa med. Flera andra fotbollsarenor (till exempel HBK:s Örjans Vall, IK Sirius Studenternas IP och IFK Norrköpings Östgötaporten) har redan tagit steget.
2. Vi vill få en säkrare miljö, såväl för personal som för besökare.
3. Det tar ofta längre tid att hantera kontanter än kort- eller Swishbetalningar. Förhoppningen är att servicen blir snabbare och köerna kortare när personalen slipper hantera kontanter.
4. Vi får bättre kontroll på matchdagsintäkterna när betalningarna sker via kort/Swish.

Detta innebär att vi erbjuder två betalningsalternativ på Falcon Alkoholfri Arena: kortbetalning och betalning via betalappen Swish. Vi rekommenderar i första hand kortbetalningar och för alla köp under 200 kronor behöver du inte knappa in någon pinkod. Det är bara att sätta in kortet och godkänna köpet, sedan är det klart. Om du har ett kort med kontaktlös funktion behöver du bara blippa det mot terminalen.

50/50-lotteriet
Observera att 50/50-lotter endast kan betalas med Swish. För att underlätta och snabba på betalningar med Swish finns det QR-koder som du scannar med mobiltelefonens kamera. Ett andra alternativ är att lägga in följande nummer som favorit i Swishappen:

123 593 38 58 – FFF 50/50-lotter

Varmt välkommen till Falcon Alkoholfri Arena!