Kristianstad FC
Idag återkom laget till Falkenberg efter en veckas träningsläger i Salou. Huvudtränaren Hasse Eklund är nöjd med tiden i Spanien.

– Årets träningsläger var lyckat tycker jag. Vi fick dra ned lite på belastningen eftersom vi har lite småskador i laget. Men vi har kunnat göra flera högkvalitativa träningar med högt tempo och vi har kunnat genomföra flera bra taktiska träningar under bra förhållanden, säger Hasse Eklund och fortsätter:
– Vi har haft olika aktiviteter för att stärka sammanhållningen och få in de nya i Falkenbergsandan med bra gruppdynamik.

FFF har under lägret också passat på att sätta en målsättning för säsongen.
– Målsättningen är klar: vi vill vara ett allsvenskt lag 2020, säger huvudtränaren.
Under den närmsta tiden kommer FFF att gnugga detaljer för att komma väl förberedda till premiären. På lördag väntar också en träningsmatch borta mot norska Fredrikstad.
– Nu handlar det mer om att behålla tempot uppe och få in mer taktiska inslag i vårt spel samt finslipa fasta situationer fram till premiären, säger Hasse Eklund.

Foto: Lollo Skagerfält