Efter två års väntan har det äntligen blivit dags att starta Gåfotboll. Fredag 22 april välkomnar vi alla fotbollssugna till infoträff på Falcon Alkoholfri Arena!

För lite drygt två år sedan var vi i startgroparna att sätta igång Falkenbergs FF:s Gåfotboll. Pandemin kom emellan men nu tycker vi att vi har väntat länge nog! Vi bjuder in till informationsträff fredagen den 22 april kl. 09.00 i klubbrummet på Falcon Alkoholfri Arena där vi tar en kopp kaffe tillsammans, lär känna varandra och informerar om upplägget.

Vad är gåfotboll kanske du undrar?

Det är en träningsform som passar dig och alla som kommit upp lite i åren, oavsett fotbollserfarenhet eller fysisk form. Och tro det eller ej, det ger faktiskt bra kondition, trots avsaknad av djupledslöpningar, närkamper, omställningar och nickdueller! Det får andra ta hand om! Gåfotboll handlar nämligen om fotboll med finess och finlir i slowmotion och sker utifrån deltagarens egna förutsättningar.

Gåfotboll är enkelt och väldigt populärt. Det krävs i princip bara ett par bra skor och ett glatt humör. För det viktigaste är glädjen och gemenskapen. En fika tillsammans efter genomförd träning är kanske t.o.m. det mest uppskattade….

• Vi vänder oss till dig som är lite äldre, läs 60 +, och som vill förbättra din hälsa och ha roligt tillsammans med andra.

• Vi spelar gåfotboll fredagar på Kristineslätt 09.00-10.00 och efteråt bjuder Stålboms konditori på fika i FFF:s klubbrum. Första träningen blir den 29 april och sedan fortsätter vi fram till slutet av september, kanske med ett litet sommaruppehåll i juli. Du får gärna komma och prova några gånger och vill du sedan fortsätta löser du medlemsavgift i FFF.

Vi startar alltså med en informationsträff fredagen den 22 april klockan 09.00 i Falkenbergs FF:s klubblokal. Bjud med några vänner och anmäl er till Håkan Nilsson senast den 20 april.

Välkommen!

Håkan Nilsson