Falkenbergs FF:s damlag fortsätter att vinna. I lagets andra DM-match blev det seger med 11-0 mot SRG Himledalen.

FFF:s damlag fortsätter att leverera. Det blev en bra kväll för FFF mot SRG Himledalen. FFF lyckades göra hela elva mål. Stina Wisén blev femmålsskytt och Nesrin Akgün stod för tre fullträffar. Saga Winroth, Emma Andersson och Klara Helgesson gjorde ett mål vardera.
– Återigen spelade vi fin och rolig fotboll som resulterade i en seger med 11-0. Vi har de senaste veckorna haft en hög träningsnärvaro vilket resulterar i ett otroligt bra samspel. Vi spelade med hög press vilket blev utmanande för motståndarna, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.

Han tycker att samtliga FFF-spelare gjorde en finfin insats.
– I försvaret utmärkte sig Elli Bernhard och Nora Landén extra mycket. Där kom ingen över bron. På mittfältet visade Emma Andersson och Ebba Sandqvist hög klass. Framåt var Stina Wisén supervass med sina fem mål. Samma gäller Nesrin Akgün som gjorde tre mål, kommenterar Wisén och tillägger:
– Gymma insatser från alla och ett stort tack till alla er som kom och hejade på oss. Det betyder massor.