Norrby IF
En boll, en plan, några mål, lugnare tempo, inga målvakter, inga tacklingar, inga bollar över knähöjd och som namnet avslöjar är det inte tillåtet att springa. Det är den enklare beskrivningen av Gåfotboll. Vi hoppas att just du vill vara med och testa! Det vore kul!

Det är en träningsform som passar dig och alla som kommit upp lite i åren, oavsett fotbollserfarenhet eller fysisk form. Och tro det eller ej, det ger faktiskt bra kondition, trots avsaknad av djupledslöpningar, närkamper, omställningar och nickdueller! Det får andra ta hand om! Gåfotboll handlar nämligen om fotboll med finess och finlir i slowmotion och sker utifrån deltagarens egna förutsättningar.

Gåfotboll är väldigt populärt i andra länder och i Sverige finns över 100 föreningar som erbjuder denna aktivitet. Det krävs i princip bara ett par bra skor och ett glatt humör. För det viktigaste är glädjen och gemenskapen. En fika tillsammans efter genomförd träning är kanske t o m det mest uppskattade….

• Vi vänder oss till dig som är lite äldre, läs 60 +, och som vill förbättra din hälsa och ha roligt tillsammans med andra.

• Vi spelar gåfotboll fredagar på Kristineslätt 09.00-10.00 och efteråt fikar vi tillsammans i FFF:s klubbrum. Vi startar den 17 april och totalt blir det 18 tillfällen med ett uppehåll i juli månad. Du får gärna komma och prova några gånger och vill du sedan fortsätta löser du medlemsavgift i FFF.

Ledare för Falkenbergs FF:s gåfotboll kommer att vara Olle Kristenson och Ronny Isaksson.

Vi genomför en informationsträff fredagen den 27 mars klockan 10.00 i Falkenbergs FF klubblokal. Anmälan sker till David Svensson senast den 20 mars.

Välkommen!

PS. Om du redan nu känner dig sugen på att testa gåfotboll och inte vill vänta till april kan vi tipsa om att Slöinge GoIF arrangerar gåfotboll på söndagar kl. 17.00 i Slöinge idrottshall.

Spana gärna in detta härliga videoklipp på gåfotboll i Sundsvall:
Snabbt växande sport för alla – gåfotboll på frammarsch

David Svensson
CSR-ansvarig