Falkenbergs FF:s träningsderby mot Varbergs BoIS slutade oavgjort efter ordinarie tid. FFF tog ledningen och Varbergs BoIS kvitterade i slutskedet.

Första halvlek var ganska händelsefattig. Tillställningen var mållös, 0-0, i paus. FFF förde spelet men fick inte in bollen i första halvlek. Varbergs BoIS stack upp då och då och hade ett skott som tog i stolpen. Edi Sylisufaj dundrade snyggt in ledningsmålet i början av andra halvlek. Han klev in i plan och avlossade en kanon som gick in högt till höger. Ett avslut av den högre skolan. FFF försvarade sig väl tills Varbergs BoIS kvitterade i 88:e minuten och ställningen var således 1-1 efter full tid. Träningsmatchen slutade oavgjort. Det spelades också en tredje halvlek med U21-prägel och den avgjordes till BoIS fördel med ett slumpmål.
– Det var en bra genomkörare. Vi tränar på att bygga upp spelet från målvakt och Varbergs BoIS ställde en del bra frågor med sitt höga presspel. Vi har fortfarande lite problem med vårt positionsspel och lyckas inte riktigt sätta samman alla delar för att få till ett bra anfallsspel. Försvaret var bra med tanke på hur lite organiserat presspel som vi har tränat på. Med tanke på vädret och svåra träningsmöjligheter framöver prioriterade vi att startande spelare skulle få så mycket matchtid som möjligt, säger huvudtränare Hasse Eklund.