Laholms FK
Det hör inte till vanligheterna att Falkenbergs FF och Varbergs BoIS möts i Borås. Men så blir fallet imorgon då lagen drabbar samman under ovanliga matchtiden 3 x 45 minuter i Ryda fotbollshall.

Hur ser du på denna match, Hasse Eklund?
– Kul med match och att vi får arbeta vidare med vår spelidé. Det såg bra ut mot HBK även om man kunde se att HBK var mer samspelta än oss. Det är viktigt att många spelare får känna på match så här tidigt på säsongen för att se vilken feedback de ska få för att utvecklas ytterligare, säger huvudtränaren.

Vad förväntar du dig att vi gör bättre än i första träningsmatchen mot HBK?
– Jag vill att vi fortsätter ha ett eget spel med bra rörelse. Offensiven står i fokus och jag hoppas att vi kan vara ännu spetsigare i vårt djupledsspel än i förra matchen.

Två anfallare gjorde mål direkt mot HBK. Vad betyder det att vi tidigt har anfallare som producerar?
– Det är alltid kul när anfallare gör mål och det var dessutom två fina mål som levererades. Det är viktigt att man har spelare längst fram som gör mål och då är självförtroendet en viktig del som kommer genom att göra just mål i skarpa lägen på match. Jag tycker även att vi hade några fina mittfältslöpningar som kunde ha gett något mål med, men det får kanske komma i denna match istället.

Nye mittbacken Kalle Björklund är på plats och har gjort några träningar. Hur tycker du att han ser ut och hur kommer han att matchas imorgon?
– Kalle kommer att vila imorgon på grund av en smäll på foten under träning tidigare i veckan. Han har tyvärr inte varit med på planen så mycket ännu så vi skyndar långsamt med honom.

Hur är skade/sjukdomsläget i övrigt?
– Kalle Söderström och Samuel Adrian vilar tillsammans med skadade Rasmus Fridolf, Carl Martinsson, Lorik Ademi, Tim Erlandsson och Kwame Kizito som vilade även förra matchen. Johan Brattberg är inte heller med, säger Hasse Eklund.

Matchen, som inleds klockan 15.30 och sänds av Hallands Nyheter, kommer att spelas i 3 x 45 minuter där den sista halvleken blir U21-betonad.

Truppen:
1. Nadeem Omar
2. Gabriel Johansson
4. Axel Norén
5. Mohammad Ahmadi
6. Anton Wede
8. Tobias Karlsson
9. Oliver Hintsa
11. Edi Sylisufaj
12. Christoffer Carlsson
14. Matthew Garbett
16. Viktor Noring
18. Linus Borgström
21. Mahmut Özen
22. Elliot Hintsa
25. Tobias Englund
26. Adam Bergmark Wiberg
28. Melker Nilsson
+ U19-spelarna Oskar Christiansson, Melker Larsson, Alexander Johansson och Lucas Sibelius.