Norrby IF
Falkenbergs FF var det bättre laget mot Gais. FFF hade två ribbträffar och borde nog ha fått både ett regelrätt mål och en straff med sig, men båda dömdes tveksamt bort…

I femte minuten hade Gais ett farligt läge, men sedan skapade de väldigt lite under resten av halvleken. Strax därefter började det hetta till rejält. FFF:s Adam Bergmark Wiberg borde först fått straff, men det slutade med att domarteamet ändrade sig och felaktigt blåste frispark vid straffområdesgränsen. En solklar straff som FFF gick miste om. Strax därefter gjorde FFF mål sedan målvakten Mathias Karlsson tappat bollen. Även denna gång blåste domaren till Gais fördel och det slutade med en tvivelaktig frispark.. Frustrationen var stor i FFF-lägret men något mål blev det inte. 0-0 stod sig till pausvilan.

I andra halvlek var det mycket ställningskrig men FFF var det lag som skapade chanser. FFF träffade ribban två gånger! Marginalerna var sannerligen inte på FFF:s sida. Framförallt inte i 90:e minuten då Adam Bergmark Wibergs fina träff från distans tog i ramen och gick ut. 0-0 stod sig tiden ut för FFF, som bytte in Oliver Hintsa, Tobias Karlsson, Mahmut Özen och debutanten Oskar Christiansson i andra halvlek. FFF var helt klart värda ett mål men det blev inga mål under denna lördagsmatch.

– Första halvlek blev tyvärr inte så som jag såg framför mig då vi hade en ambition att störa Gais tidigt i deras uppspelsfas. Tyvärr blir vi väldigt utspridda i vårt presspel och hittade tyvärr ingen bra organisation. Gais fick för ofta spela både igenom oss och runt oss. Trots detta skapade vi en del bra lägen och borde definitivt haft en straff med oss vilket nu efter känns jäkligt frustrerande då domaren först blåser straff för att sen ändra sig! Vi hade också ett bortdömt mål där jag fortfarande inte vet varför han blåser? Vi har definitivt inga marginaler på vår sida, säger huvudtränare Tobias Tuvesson och fortsätter:
– I andra halvlek tycker jag vi hittade en bättre organisation, vi valde att ligga lite lägre i vårt presspel för att få en bättre struktur vilket jag tycker vi fick. Tyvärr var vi lite tunna framåt och vi får inte igång det passningsspelet jag vet att vi kan så det blev väldigt mycket böljande spel. Återigen hade vi inga marginaler med oss med två ribbträffar i andra halvlek. Vi behöver samla poäng och framförallt treor men nu bröt vi förlustsviten och kan direkt börja blicka framåt mot match på hemmaplan redan på onsdag förhoppningsvis inför fulla läktare!