Norrby IF
På söndag klockan 15.00 är det dags för FFF att spela seriepremiär hemma mot Tölö IF i division 3. Robin Östlind och hans spelare är taggade på att äntligen få spela matcher som gäller något.
– Äntligen får man väl säga. Efter en alltid lika lång försäsong med många tuffa matcher så drar äntligen serien igång vilket är jättespännande och det ska bli väldigt intressant att se var vi står jämfört med lagen i serien, säger huvudtränare Robin Östlind och fortsätter:

– Vår motståndare Tölö IF har jag inte supermycket att säga om, men precis som med vilken annan match som helst som vi tar oss an så ligger fokus på vår egen insats och hur vi vill bedriva vår fotboll. Jag tror att det kommer att synas redan på söndag vilka kliv i utvecklingen detta lag har tagit under försäsongen.

Kommer de flesta spelarna i truppen vara tillgängliga för spel, bortsett från långtidsskadade Ena Mujdzic?
– I stort sett, men Bleona Sejdiu och Agnes Wederbrand har båda problem med ett ledband i foten och kommer missa premiären, meddelar Robin Östlind.

Premiärtruppen:
Milla Svensson
Felicia Bergbom
Stella Wassholm
Tuva Ullstadius
Dilara Karabaxhak
Molly Qvarford
Tyra Johansson
Tintin Pettersson
Clara Jildenhem
Emelie Bergbom
Oliwia Berg
Stina Wisén
Agnes Juraskovic
Klara Helgesson
Emma Larsson
Erza Osmani

Varmt välkomna till arenan. Säsongskortet gäller för både damernas och herrarnas hemmamatcher. Framåt gula!