Laholms FK
Klockan 19.00 imorgon kväll spelar Falkenbergs FF en viktig match hemma mot Helsingborgs IF. Redan nu kan ni läsa matchens programblad och ta del av motståndarkollen.

I programbladet hittar ni bland annat intervjuer med mittfältaren Linus Dahl och lojale supportern Anton Sjögerén samt annan matnyttig information och förutsättningar inför drabbningen. Passa också på att läsa på lite om motståndaren Helsingborgs IF. Nedan kan ni ta del av vår motståndarkoll.

Fem senaste bortamatcherna:
Norrby – HIF 2-2
Öster – HIF 2-1
AFC Eskilstuna – HIF 2-2
Landskrona – HIF 0-1
Akropolis – HIF 0-3

Nyförvärv under sommaren:
Ali Sujlic, försvarare, IF Brommapojkarna
Victor Blixt, försvarare, Österlen FF

Spelare som lämnat under sommaren:

Flest mål för HIF i superettan 2021:
1. Anthony van den Hurk (11)
2. Brandur Hendriksson Olsen (4)
3. Rasmus Jönsson, Assad Al Hamlawi, Viktor Lundberg och Adam Kaied (3)

Flest assist för HIF i superettan 2021:
1. Wilhelm Loeper (10)
2. Brandur Hendriksson Olsen (7)
3. Rasmus Jönsson (4)

Tränare:
HIF:s tränare heter Jörgen Lennartsson. Han blev ny tränare inför denna säsong och har tidigare bland annat vunnit SM-guld med IF Elfsborg 2012 och superettan med BK Häcken 2004.

Sammanställningen är gjord av Emil Sahlin. Och programbladet hittar ni även i vår app Falkenbergs FF Live.

Trevlig läsning! Imorgon går vi för tre poäng!