Imorgon kväll spelar Falkenbergs FF en viktig match hemma mot tabelltrean Helsingborgs IF. Då är anfallaren Kwame Kizito tillbaka från sin långa avstängning.

Innan uppehållit besegrade FFF Landskrona BoIS på hemmaplan och kryssade borta mot både Gais och Öis på Gamla Ullevi.
– Under uppehållet fick vi en chans att ge grabbarna lite ledighet för att få en mental återhämtning. Efter en intensiv period med många matcher var vi många som behövde få lite återhämtning. Därefter har vi kunnat arbeta med att få tillbaka en bra fysisk status, säger Tobias Tuvesson och fortsätter:
– Vi låg lite ojämnt med belastning på truppen och några spelare har haft lite småskavanker, så nu har vi fått tillbaka många spelare på en bra nivå igen. Nu har vi under ett antal träningar kunnat jobba med våra principer i både försvarsspel och anfallsspel. Vi har också prioriterat att ha mycket energi och fart på våra träningar. På slutet har vi börjat förbereda oss taktiskt inför matchen mot HIF.

Försvararna Adam Eriksson och Axel Norén klev av under första halvlek mot Öis men är nu fullt återställda. FFF får också tillbaka anfallaren Kwame Kizito, som har varit avstängd i tre matcher för armbågen mot Öster. På minuskontot är Mahmut Özen avstängd och Tobias Karlsson har varit sjuk. ”Tobbe” kommer att testas under matchdagen. HIF har ytterbacken Bödvar Bödvarsson avstängd. Matchen är minst sagt betydelsefull.
– Det är en viktig match för båda lagen och en trepoängare skulle såklart betyda jättemycket! Vi vet att vi har sex cupmatcher kvar och den första av dem är imorgon. Vi känner att vi är i en positiv trend med fem poäng på de tre senaste matcherna, där vi också har gjort en del bra prestationer. Nu vill vi fortsätta så, säger huvudtränaren.
”Tuve” vill se FFF gå in i matchen med mycket aggressivitet och hög energi.
– Jag vill att vi jobbar hårt tillsammans både i vårt försvarsspel och i vårt anfallsspel, säger han.

Följande 19 spelare ingår i matchtruppen:
2. Godwin Aguda
3. Kwame Kizito
4. Axel Norén
6. Anton Wede
9. Oliver Hintsa
12. Christoffer Carlsson
13. Umar Bala Muhammed
14. Nsima Peter
16. Tim Erlandsson
17. Samuel Adrian
18. Linus Borgström
20. Linus Dahl
22. Adam Eriksson
23. Lorik Ademi
25. Tobias Englund
28. Melker Nilsson
31. Viktor Noring
37. Ludvig Öhman
45. Adam Bergmark Wiberg

Tisdagens fajt inleds klockan 19.00 på Falcon Alkoholfri Arena. Glöm inte att säkra din biljett, ditt stöd behövs! Nedan finns tv-intervjuer med Tobias Tuvesson och Oliver Hintsa.