Laholms FK
Robin Östlind har varit med om två positiva år i Falkenbergs FF. Men fler blir det inte. Det är nu klart att mittfältaren lämnar klubben.

Robin Östlind gjorde stor succé under sin debutsäsong i FFF ifjol. Han var helt ordinarie och öste in poäng. Han bidrog med nio mål och åtta assist och var en tongivande spelare. Bland annat avgjorde han derbyt mot Halmstads BK på Falcon Alkoholfri Arena. Han inledde 2019 med en seglivad hälskada och kämpade sig sedan tillbaka. Totalt blev det 20 allsvenska matcher, varav 13 från start. 29-åringen bidrog med tre mål och hoppade in i den direkt avgörande matchen mot AFC Eskilstuna i lördags. Fler matcher och mål i FFF:s tröja blir det inte. Alingsåssonen väljer att fortsätta karriären i superettanklubben Halmstads BK. FFF tackar för hans insatser och tid i klubben.