Laholms FK
Grupperna i Svenska cupen lottades på söndagskvällen. Därmed är FFF:s motståndare klara.

På grund av seedning var det redan klart att Falkenbergs FF skulle ställas mot IFK Norrköping i gruppspelet. Superettan-laget Halmstads BK och division 1-laget Tvååkers IF lottades sedan in i FFF:s grupp. Grupp 5 består alltså av tre halländska lag och ”Peking”. Gruppspelet inleds i februari nästa år. Gruppspelets tre omgångar spelas 22/23 februari, 29 februari/1 mars och 7/8 mars. FFF möter Halmstads BK på hemmaplan och spelar borta mot IFK Norrköping och Tvååkers IF.

– Mycket bra lottning. Ett derby som kommer höja temperaturen inför seriestarten. Det blir roliga och spännande matcher som spelarna kommer att se fram emot. Jag är glad över att vi slipper långresor, säger FFF:s huvudtränare Hasse Eklund.