Kristianstad FC
Som spelare var han med om att spela upp och hålla kvar FFF i allsvenskan. Nu återvänder Robin Östlind till klubben, som huvudtränare för damlaget.
– Det känns riktigt bra att vara tillbaka i FFF, säger 32-åringen.

Robin Östlind spelade för FFF 2018 och 2019 och avslutade spelarkarriären efter en skadeförföljd säsong i HBK 2020. Sedan sadlade han om till tränare. Den gångna säsongen ledde han Stafsinge IF till en andraplats i samma division 2-serie som FFF – i och med serieomläggningen – åkte ur. Nu är han klar som ny huvudtränare för Gulvitts damer.
– Det känns riktigt bra att vara tillbaka i FFF. Jag trivdes bra i föreningen och rent sportsligt var det kanske mina bästa år som spelare, så känslan är att det blir lite som att komma hem, säger Robin Östlind.
Han tror på sitt nya lag.
– Jag följde FFF mycket under den här säsongen och det finns en stor potential i den här gruppen. Jag tycker att det ska bli riktigt intressant att se vad vi kan åstadkomma det närmaste året tillsammans, säger Östlind.

FFF:s sportchef Fredrik Wisén är nöjd med sitt nyförvärv.
– Robin har lång erfarenhet från elitfotbollen i bland annat FFF, HBK och Kalmar FF. 2022 tränade Robin Stafsinge med framgång. I Robin får vi en ung, hungrig tränare som vill jobba med spelarutveckling. Han har vid flera tillfällen i år tittat på våra division 2-matcher samt U-matcher. Robin ser stor potential i vår trupp, vilket är kul. Robin går just nu tränarutbildningen Uefa B och vill satsa på en karriär som tränare. Vi hälsar Robin varmt välkommen till Falkenbergs FF, säger Fredrik Wisén.