Norrby IF
Under lördagen gick inte bara herrlaget vidare i Svenska cupen. Damlaget besegrade också Varbergs BoIS i DM.

Matchen mellan FFF och Varbergs BoIS blev en riktigt spännande nagelbitare. Det var Varbergs BoIS som tog kommandot i matchen. De tog ledningen efter 20 minuters spel.
– Men med en riktigt bra inställning jobbade vi oss in i matchen och hittade snabbt vårt spel igen, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.

Efter en halvtimme kvitterade FFF. Tea Ekman spelade fram Klara Helgesson, som sedan prickade in bollen. FFF fortsatte att skapa chanser och två minuter före paus kom också ledningsmålet som ett brev på posten.
– Ebba Sandqvist slog en oerhört fin hörna som Emma Andersson smällde in på volley. Extra kul eftersom den var helt enligt vår hörngenomgång, säger Fredrik Wisén nöjt.

Varbergs BoIS låg på och pressade hårt för en kvittering i andra halvlek. I slutminuterna flyttade de upp allt mer folk och satte hög press på FFF. De hade flera bra möjligheter, men FFF höll undan och vann med 2-1 tack vare vasst målvaktsspel och försvarsspel.
– Vår målvakt Eline Ericsson gjorde en fantastik och matchavgörande räddning. Vårt försvar gjorde en riktigt stabil insats. De visade vägen genom hela matchen. Alla i damlaget ska vara stolta för vi gjorde detta som ett lag bestående av 15 spelare, där alla hade en viktig roll. Ni är grymma! berömmer coachen.

Nästa utmaning för damlaget blir DM-matchen mot SRG Himledalen på fredag. Matchen spelas klockan 18.00 på Kristineslätts konstgräs.
– Det ska bli riktigt roligt och spännande. Varmt välkomna alla, säger Fredrik Wisén.