Getinge IF
Damerna briljerade i hemmapremiären och vann med 4-2 efter två mål av Stina Wisén och ett vardera av Emma Larsson och Agnes Juraskovic.

FFF fick en drömstart på matchen. Emma Larsson ordnade 1-0 redan efter två minuter och i tionde minuten prickade Agnes Juraskovic in 2-0. FFF drabbades av ett avbräck när Milla Svensson klev av, men 14-åringen Alice Larsson kom in och skötte sig med bravur. Strax innan paus tog sig Stina Wisén in i målprotokollet tack vare ett fint avslut. FFF ledde med 3-0 i paus och bara tre minuter in i andra halvlek gjorde Stina sitt andra mål för kvällen. Gulvitt gjorde en bra insats och vann på ett övertygande sätt. Qviding putsade siffrorna två gånger på slutet men var aldrig nära. Detta var FFF:s match!

– Vilken härlig seger och vilka härliga prestationer vi fick se. Milla gjorde en tidig kanonräddning och fick sedan utgå på grund av skada. In kom Alice Larsson som fyller 15 i år och gjorde ett par riktigt fina räddningar. För övrigt så hade vi ett riktigt bra presspel som öppnade upp för ett bra anfallspel där vi skapade en hel del framåt. Idag var det ”går en går alla”. Vi vill också tacka publiken och klacken för ett härligt stöd. Nu tar vi påsk, så glad påsk på er alla. På fredag väntar Varbergs BoIS borta, så då ska vi på det igen, säger sportchefen och assisterande tränaren Fredrik Wisén.