Kvartetten Ludvig Öhman, Viktor Noring, Nsima Peter och Mohammad Ahmadi lämnar Falkenbergs FF. Det gör också Adam Bergmark Wiberg och Samuel Adrian, som återvänder till Djurgårdens IF respektive Malmö FF.

Mohammad Ahmadi flyttades upp i A-truppen inför förra säsongen. ”Mokki” gjorde mål mot BK Astrio i Svenska cupen förra året. Han gjorde också två inhopp i allsvenskan 2020, men i år har det inte blivit någon speltid i superettan för den reslige mittbacken.

Viktor Noring kom till FFF som ersättare till korsbandsskadade Tim Erlandsson i maj förra året. Noring blev sedan förstaval i målet. Han gjorde 19 matcher i allsvenskan och blev en bärande spelare. I år har han gjort 28 matcher i superettan. Vi glömmer inte monsterinsatserna mot Djurgårdens IF 2020 och GIF Sundsvall 2021 i första taget.

Ludvig Öhman anslöt till FFF i somras och kom att avsluta säsongen som lagkapten. ”Ludde” gjorde 16 matcher i backlinjen. Även 2019 års stora hjälte, Nsima Peter, anslöt under sommaren. Han fick en bra start med mål direkt mot Oddevold i cupen, men blev sedan utvisad i samma match. I superettan blev det två mål, båda mot AFC Eskilstuna, på elva matcher.

Adam Bergmark Wiberg och Samuel Adrian kom till FFF på lån från Djurgårdens IF respektive Malmö FF inför årets säsong. Båda har varit ordinarie. ”ABW” bidrog med sju mål och fyra assist på 29 matcher i superettan och producerade också sju mål på fyra cupmatcher. ”Samme” stod för tre assist på 26 seriematcher.

Falkenbergs FF vill tacka samtliga sex spelare för deras insatser i den gulvita tröjan och önska dem lycka till i fortsättningen.

Foto: Robert Boman & Lollo Skagerfält