Falkenbergs FF har meddelat sex spelare att de inte kommer att få förlängda kontrakt.

Falkenbergs FF har haft samtal och informerat sex spelare om att klubben inte avser förlänga deras kontrakt. Det handlar om Hampus Nilsson, Ludvig Johansson, Johan Lassagård, Hampus Svensson, Mergim Laci och Kirill Pogrebnyak.

Osbysonen Hampus Nilsson kom till FFF inför säsongen 2017 och var en av lagets absolut bästa spelare under de två första säsongerna. Han var en starkt bidragande orsak till att Gulvitt tog steget upp i allsvenskan förra året. Det blev 29 starter 2017, 28 starter 2018 och 21 starter 2019. Sammanlagt spelade han från start i 78 av FFF:s seriematcher 2017-2019.

Kirill Pogrebnyak kom till FFF inför säsongen och gjorde 19 allsvenska matcher, varav 14 från start. Han bidrog med två nickmål i allsvenskan. Det andra – segermålet hemma mot Östersunds FK – var väldigt viktigt. Ludvig Johansson gjorde allsvensk debut borta mot Djurgårdens IF i år och har tidigare gjort två inhopp för FFF i superettan. Mergim Laci fick också debutera i allsvenskan i år. Han hoppade in hemma mot Kalmar FF och gjorde 2018 sju inhopp i superettan. Johan Lassagård, som var korsbandsskadad förra året, gjorde ett inhopp hemma mot Djurgårdens IF i år och har i höst varit utlånad till IFK Värnamo. 2017 gjorde han 13 framträdanden (varav två från start) för FFF i superettan. Hampus Svensson har haft stora skadeproblem men fick slutligen göra seriedebut hemma mot IFK Värnamo förra säsongen.

– Samtliga har, några mer på plan, andra mer vid sidan om, varit med och medverkat till vår framgång de senaste åren. Vi önskar alla stort lycka till i sina fortsatta karriärer, säger sportchef Håkan Nilsson.