Ariana FC
I söndags kväll auktionerades vår unika FFF-cykel ut tillsammans med en signerad matchtröja och mössa. Priset landade på 10 500 kr och cykeln har nu överlämnats till en glad köpare som är trogen FFF-supporter sedan länge.

Vi säger stort grattis till köparen Magnus Knutsbo som nu är stolt ägare till denna unika cykel som är signerad av spelarna i Falkenbergs FF 2019. Magnus har varit en trogen FFF-supporter under många år och i ungdomen spelade han själv fotboll i den gula FFF-tröjan. Numera står han på hemmastå på i princip varje hemmamatch och framöver har han ett givet färdmedel till arenan. Eller?!
– Jag bor bara ett stenkast från arenan så egentligen har jag ju promenadavstånd, men nån gång får jag väl ta cykeln till match. Annars får den nog mest komma fram för några härliga turer när det är fint väder, skrattar Magnus.

När han fick syn på cykeln blev han omgående intresserad och bestämde sig för att det kunde vara värt att lägga ett bud, vilket alltså visade sig stå sig hela vägen. Det var dock lite smånervöst strax efter klockan nio i söndags kväll.
– Det var spännande att gå in och kolla hur det hade gått och jag trodde nog att det skulle komma in något mer bud under de sista minuterna, så lite förvånad blev jag. Men naturligtvis väldigt roligt att vinna och särskilt eftersom pengarna går till en god sak, berättar Magnus.

Den gul-vita FFF-cykeln var en gåva till föreningen från Fågel Fenix som är ett arbetsintegrerat socialt företag i Falkenberg. Cykeln, tröjan och mössan auktionerades ut till högstbjudande på Tradera och pengarna går oavkortat till stiftelsen Min Stora Dag som uppfyller önskningar och skapar viktiga pauser för barn och unga med allvarliga sjukdomar och diagnoser.

Text och foto: David Svensson