Under den gångna säsongen passerade Christoffer Carlsson 400 spelade matcher i FFF-tröjan. Och fler blir det. ”Stoffe” har signerat ett nytt ettårskontrakt med FFF. Ytterligare en pusselbit är nu på plats i lagbygget.

Christoffer Carlsson, som spelade 25 matcher i division 1 södra och gjorde ett mål (ett skott i krysset borta mot Oskarshamns AIK) under säsongen, är glad över att förlänga sitt kontrakt över 2023.
– Det känns såklart skitkul. Det känns som att vi har något bra på gång och det vill jag vara med på. Nu ska vi bara fortsätta som förra säsongen så kommer vi att få ett lyckligt slut på det kommande året! säger mittfältaren.
Han är mycket revanschsugen.
– Ja, så är det. Det är verkligen lite tråkigt med semester nu. Man hade velat köra på, säger ”Stoffe” målmedvetet.

FFF:s sportchef David Svensson är nöjd med lösningen.
– Det är jätteroligt. ”Stoffe” är en av de som gjort flest matcher i föreningens historia, så det är väldigt roligt att han har skrivit på för ett år till. Han betyder mycket både på och utanför planen, med sin erfarenhet och rutin. Han betyder mycket socialt i gruppen, så detta är kul på alla sätt.  Han har varit en viktig spelare för oss under året och det ser vi att han kommer att fortsätta vara, säger David Svensson.