Norrby IF
I damlagets första seriematch efter uppehållet blev det en skön 5-0-seger över Ullareds IK på hemmaplan.

Linn Albrektsson spräckte nollan redan efter åtta minuter. Sedan dröjde det 56 minuter innan nästa mål föll. I 64:e minuten prickade Stina Wisén in FFF:s viktiga 2-0-mål. Därefter hittade skyttedrottningen rätt ytterligare tre gånger innan matchen var över. FFF vann med 5-0 och Milla Svensson höll målet fritt från påhälsning ännu en gång. Gulvitt har full pott i tabellen och 26-1 i målskillnad efter fem spelade matcher.

– Ullared gav oss inte mycket utrymme i första halvlek. Det kunde lika gärna ha stått 1-1 i paus. Men vi tog oss i kragen med bättre rörelse och mer bollar bakom deras backlinje vilket rev upp deras försvar. Helt enkelt tre riktigt goa poäng och så höll vi nollan. Det gillar vi, säger tränaren och sportchefen Fredrik Wisén.