Kristianstad FC
Skolkortet blev en succé! Hela 592 barn och ungdomar slöt upp på Falcon Alkoholfri Arena under segermatchen mot Ljungskile SK igår.

Totalt delade FFF ut 5577 stycken skolkort. Mer än en tiondel, närmare exakt 592 stycken, dök upp mot LSK.
– Fantastiskt! Vi hade ju ingen aning om hur många som skulle komma, om det skulle bli 50 eller några hundra. Men att det skulle komma nästan 600 barn, det var långt över vad vi hade hoppats på och måste betraktas som en succé. Verkligen roligt! Det var en härlig inramning och extra kul att det blev en vinst, säger sportchef David Svensson.

Sammanlagt kom det 1492 åskådare till FAA under söndagen. De fick bevittna FFF:s andra raka hemmaseger i division 1 södra.
– Det var väldigt roligt att det kom så mycket publik och att så många nyttjade Skolkortet 2022. Vi gör alltid vårt yttersta för att ge så bra service som möjligt. Vi är medvetna om att det igår blev en lång kö i biljettkassan innan match där många var anhöriga till barn med Skolkortet. Det resulterade i att några missade de inledande 10-15 minuterna. Vi vill därför rekommendera alla våra besökare att i första hand köpa sina biljetter i förväg på webben (falkenbergsff.ebiljett.nu) för att slippa stå i kö. Alternativt komma till arenan i god tid innan match, säger David Svensson.